fem plusgrader och sol

Nu är det sol ute,
och det var 5 plusgrader ute när jag gick hemifrån.
Underbart.

Eftersom jag har dataförbud (vilket faktiskt är skönt, för jag inser hur mycket annat man kan göra) så kan jag inte uppdatera min blogg annat än när jag är i skolan.
Men jag kan ju alltid berätta saker i efterhand,
igår påskpyntade vi hemma.
Och sedan åt vi nudlar som jag hade lagat till middag,
hujj,
det är egentligen ganska slibbigt.
Efter det gjorde vi om vårat "hundschema",
och kom överäns om när vem går ut med hundarna.
Jag vettefan hur det gick till, men jag fick en hundtur mera än mina systrar.
Elakt.
När vi hade gjort det åkte vi till sjukhuset och tog den andra TBE-sprutan,
jag fick som tur var barnmängden,
eftersom jag inte är 16 ännu,
och för att jag fick ont förra gången,
igår gjorde det inte så ont,
utan mina fingrar var bara bortdomnade,
och nu har jag mycket pippi i armen.

När vi kommit hem därifrån såg jag på cityakuten och målade naglarna ;) haha
Och när jag precis blivit klar med det frågade mamma om jag ville komma med ut med hundarna,
och eftersom det var så fint väder så sa jag ja.
När vi var nere vid Östra Hamnen så kom en från Ålandstidningen,
och såklart kommer jag och mamma bli med i tidningen ikväll.
Ojoj, om hon lägger med bilden så får jag ångest.
Jag lovar!
Tss.
När vi kommit hem så kollade jag och mamma på en svensk kärleksfilm;
Älskar Älskar inte
den var väldigt jätte extremt förutsägbar,
men på samma gång lite söt.
Helt okej att se sådär en tisdagskväll.
Jag ringde och bjöd mormor och morfar på födelsedagskaffe på Annandag påsk,
och samtidigt bad jag om att få låna fortsättningen på Grabben i graven bredvid av henne.
När filmen slutade vid tjugo i 10 så skrev jag upp vad mamma ska handla till kycklingsalladen vi ska äta idag,
och sedan gick jag och lade mig.
Och mamma sa att det var så trevligt att umgås med mig,
att hon gärna skulle ge mig ett helt år utegångsförbud.
Men det tyckte inte jag och somnade.
Och jag drömmer mardrömmar på natten,
så jag sover oroligt.
Jag tror det är mitt samvete och ångest som spelar mig ett spratt.

Dåligt.

Imorgon är solveckan slut.
Tihi.

Julia

Kommentarer
Postat av: idaskida

vad trevligt du och din mamma verkar ha haft:)

2006-04-12 @ 14:45:36

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback