och fortsättning följer

Tisdag: Hähä, på morgonen kom min familj (alla hade stigit upp kl 6 för att uppvakta mig, jag är imponerad) och med sig hade dom glass och en massa presenter. Det var roligt, jag älskar att fylla år. Som jag sa någon gång här under helgen "Andra människor tror på Gud och Jesus, och firar julen och påsken, jag tror på mig själv, och firar min födelsedag och julen, och andra tillfällen som jag får paket" Jag är en sann egoist. Tyvärr. Sedan begav jag mig till skolan, och där grattade alla mig hela tiden kändes det som, och alla sjöng i matsalen, så som vi alltid gör då någon fyller år. Det är tufft. Alla hade en förmåga att reta mig och säga att jag bara fyllde 15 år, trots att jag faktiskt fyllde 16 år och blev en stor och mogen flicka. Tro det eller ej! När jag kom hem från skolan så finslipade jag min bokrecension och sedan renskrev jag den. När det var klart så åt jag middag och bakade tårta -inte på samma gång nej, utan först åt jag, sedan bakade jag. När tårtan var klar så kom Andrea till mig, och vi pratade lite och väntade på de andra flickorna. Sedan kom Mimi, Erri och Lolli. Då gick de alla bort från mitt rum, och väntade på Fia, men de orkade inte vänta hela tiden. Så före Fia hade dykt upp kom de tillbaka till mitt rum och gav mig ett presentkort på massage och ansiktsbehandling. Men jag vet inte var, för det har jag inte tänkt på att kolla -too bad for me. Fia dök faktiskt upp efter ett tag, och då åt vi tårta, drömtårta och kakor. Och snackade massa skit. Vi är knäppa. Så pratade vi lite utbildningar och var seriösa, men det var inte så länge. När alla hade gått hem gick jag och Jenny ut med hundarna och sedan såg jag på sex and the city före jag somnade. Ella kunde tyvärr inte komma då på kvällen, för hon hade inte kommit hem från Paris då ännu, nu är jag nyfiken på hur hon hade det, vad hon gjorde och så vidare...

Idag skulle jag haft föredrag och lämnat in min bokrecension, men som tur var så är Monique sjuk. Och ingen var gladare än vi. Så de två första timmarna slogs skaparna, idrott och media ihop, och vi fick jobba på våra projekt, efter det så var det dags för att kolla på film, Donnie Darko. Men jag orkade inte kolla på den, för det är en sådan film man måste tänka när man ser, jag är inte bra på att tänka. Ida och Katis orkade inte heller kolla på filmen. Vi satt här i våran datasal och töntade oss istället (eller Ida var duktig och jobbade vidare med projektet), en liten stund av filmen missade de andra medatöntarna också, för Nina Fellman var hit, och då visade vi en av våra filmer för henne. Hon verkade tycka vi var duktiga -good for us. Nu har vi inte heller någon lärare, Christian är sjuk. Så idag, imorgon och på fredag ska vi vara så gott som självgående. Det är illa, vi kan inte gå själva. Men på fredag skulle nog Lina komma och övervaka, så att säga. Men jag hoppas ju på att jag lyckas övertala min moder och systrar om att jag ska få följa med till Sthlm, snälla! -jag har ju varit en sådan trevlig flicka hela påsken, någon belöning vill jag gärna ha ^^

Nu vet jag inte vad jag ska göra, men jag kan iaf inte sitta och skriva onödiga saker i min blogg hur länge som helst. Och för den delen så skrev jag att jag kortfattat skulle berätta om lovet, det där var nog satan inte kortfattat. Jag har inte förstått begreppet kortfattat tror jag.

Jag hoppas att det bara kunde bli så, du ska vara allt för mig.


Akta dig för människor, människor gör dig illa.
Julia

Kommentarer
Postat av: Anna

Julia! Jag tror att om man slår upp ordet kortfattat så kommer det upp en bild på dej som "avskräckande" exempel, iom att du är total motsats ;p

2006-04-19 @ 11:50:23
Postat av: Louise

oj vad mycket du skrev nu då, jag han inte läsa det på rasten så jag printa ut det och läste det på timmen istället ;) pussla


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback