Skolavslutning, glass och 200?

Imorse ringde väckarklockan 07.30. Det betyder alltså att den ringde mitt i natten för mig. Jag steg motvilligt upp och gick i duschen.
Varför jag steg upp? Jag skulle på skolavslutning, dock inte min egen.
Fanny och Frida hade skolavslutning kl 9.00 i Övernäs gymnastiksal. Jag följde med dit i brist på annat att göra, och för att mamma inte är hemma och kunde gå. Mika var också med på avslutningen. Själva avslutningen var helt vanlig, mycket sång och musik. Anna Karlsson spelade gitarr, Andreas lillasyster. Det är svårt att säga om just Anna var duktig, eftersom dom var 13 st som spelade gitarr. Men hon satt långt fram och nära micken, och jag kan inte säga att jag hörde en enda felspelning. Så det gick nog toppen för henne! Johanna, Lisa, Josse, Maria och Linnea var några av de andra som också spelade gitarr. 4, 5 & 6 sjöng Håkan Hellström, och inte för att vara elak men Håkan gör det bäst själv... Blev lite fel känsla när man i huvudsak hörde tjejerna.

(Oj shit, nu plingade det på dörren och så öppnade jag. Där står en liten man och säger med tunn röst "Hejsan jag är från elverket och skulle vilja mäta lite el och vatten..." där avbröt jag honom och sa "aa, då är det bara att stiga på" haha. Sedan ropade jag på Mika och återgick till mitt blogskrivande.)

Efter avslutningen gick Fanny, Frida, Mika och jag till Svarta Katten (såklart!) Jag åt hallonsorbet och lakritsglass (såklart!)

När vi var klara gick vi hem, så bytte jag kläder och for med Mika på lite ärenden. Vi var till Sparhallen och köpte marsvinsmat, till Bygg Varuhuset och köpte spikar (Mika ska spika ett staket) och till sist for vi till Banken och jag tog ut 200? för att ha något att shoppa för i Stockholm med Fia på måndag!

Nu sitter jag här och har nyss bjudit in även Totte och Kim till våran exklusiva middag på adlon ikväll. Så det blir alltså mediabrudarna; Kattis, Ida, Anna, jag och Totte och Kim från idrottslinjen. Gulligt. Gulligt? vilket ord, passade inte alls i sammanhanget. Haha.

Jag tror jag ska på stan med Fia idag också? Det återstår att se.

Det går en vind över vindens ängar,
det fladdrar till i en tyllgardin,
Julia

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback