Tisdag och onsdag, allt i ett

I tisdags (igår) reste jag hem från pappa.

Klockan 11:52 gick tåget från Borlänge C. Susanne och Maja skjutsade dit mig medans Emma var i skolan och pappa på jobb.

Med mycket möda och stort besvär fick jag in alla mina saker på tåget (en sportbag på ca 15kg, en dataskärm på 9kg, en kasse med skor ca 3kg och en handväska på ca 2kg). Hejjagpackardåligtochtrorattjagärstarkareänjagär.

Tågresan tog 2 timmar och 23 minuter, och under den tiden läste jag, lyssnade på mp3 och funderade. Det fanns fläckar i taket, sådana där klibbiga som det blir om man slipper läsk eller saft på bordet. Jag funderade länge på hur dom kommit dit. Kanske hade någon öppnat en läsk som varit väldigt omskakad? Eller hade tåget kanske åkt upp och ner någon gång så att någon hade tappat sitt glas? Jag kom inte på något svar. Tacksam för nya idéer.

När tåget var i Uppsala kom det på en skolklass (jag fick nästan för mig att det var en specialklass eller något...) Hur som helst så var dom jävligt irriterande, och satte sig (såklart) runt omkring mig. Hoho, jag trodde jag skulle bli tokigt. Mp3n på högsta volym och det hjälpte inte...

När jag kom till Stockholm klockan 14:15 gick jag direkt och lade in mitt pick och pack i en förvaringsbox. Skönt att bli av med det!

Sedan bara det av ner till city och gå i affärer. Jag hade dock bara 700-800 kr... Och dom brände jag snabbt. Haha, jag är en extrem person. Gör av med pengar lika snabbt som andra hinner säga shopaholic.

Jag köpte födelsedagspresenter till Fanny och Frida. Så var jag in på apoteket och köpte lite saker. Efter det gick jag ner på PUB och köpte Bed Head Tigi shampoo och balsam. 2x750ml för 299kr. Det är billigt det.

När det var avklarat gick jag till McDonalds och åt. När jag satt där inne och kollade ut började jag studera människor. Det gick förbi en kille med världens spändaste HALTERNECKlinne. Jag trodde jag skulle dö av skratt. Något så fult har jag inte sett på evigheter. Strax efter att jag hade hämtat mig från skrattanfallet (ja, jag satt inne på McDonalds och skrattade för mig själv) kom den en invalid Buddha-typ förbi körandes (förlåt om jag uttrycker mig inkorrekt, men jag vet inte vad sådana heter, muslimer?). Jag tyckte synd om honom för att han var invalid, men samtidigt såg han lite rolig ut. Då blev jag sur på mig själv för att jag har så svårt att känna medlidande.

När han hade försvunnit kom det en tant/kvinna och satte sig vid bordet utanför fönstret. Hon hade världens djupaste urringning och världens största bröst. Ingen lyckad kombination. Hon hade en baby i en vagn också. Varje gång hon böjde sig ner hoppade brösten nästan ut ur bhn, ingen trevlig syn! Och mitt under måltiden (hon åt en Big Mac o Co.) började hon byta blöja på ungen, och sedan åt hon glatt vidare utan att tvätta händerna eller något... Bara jag som tyckte det var lite äckligt?

Sedan gick det 4-5 tjejer som såg ut att vara i 12-års åldern. En av dem gick med ett par skor med ca. 10cm hög, smal klack. Problemet var bara att hon inte kunde gå med dem utan gick där och såg ut som en anka. Hon var väldigt smal också. Hon hade på sig en alldeles för stor halterneckklänning, och på ryggen såg man vartenda ben.  Usch. Blek var hon också. Glad att man inte ser ut som henne. Stackars lilla fjolla.

Efter det gick det förbi en tjej i 20-års åldern. Hon hade på sig ett par kilklack skor som jag såg i en tidning förut. Ett par riktigt snygga, jag blev väldigt avundsjuk. Men sedan kollade jag in hennes gå-stil. Den var hemsk! Vad är det med folk och höga klackar? Varför kan ingen gå vettigt? Haha.

Bredvid mig inne på McDonalds satt en annan tant/kvinna med baby. Hon satt och sjöng "Boten Anna" för babyn... Sedan när är den en barnvisa?

När jag kom ut från McDonalds kör det förbi en lastbil med massa studenter, och gissa vad dom lyssnade på, jo, "boten Anna". Vadå sommarplåga xD

Hela den student-lastbilen var full med finska flaggor. Undrar varför.

När jag började tröttna på att gå runt på stan (pengarna började med andra ord ta slut..) gick jag till Åhlens och gick runt där på alla våningar och kollade. Sedan satte jag mig på Åhlens café och drack en latte. Det var inte helt fel. Jag kände mig som en Sthlms-brud. Jag vill vara/bli en storstadsbrud.

Efter ett tag gick jag till Cityterminalen. När jag suttit där en liten stund kom en kvinna och så började vi snacka. Vi pratade om Åland, och hon pratade mycket om henne söner. Hon försökte para ihop mig med hennes 16-åring (eller 20-åring, för han var också singel) haha. Men jag pallade inte fråga om dom såg bra ut ;). 20-åringen skulle i alla fall till Åland i sommar... Se detta som en kontaktannons (HAHA, OBS! oseriöst)
Jag söker dig kille från Örebro, din mamma är ensamstående, ska börja jobba i Sthlm och måste därför pendla 4 timmar per dag. Hon anser att det går bra nu eftersom hennes två söner börjar bli så pass stora. Den ena fyller 20 år i år, han är musikintresserad och spelar i ett band. Han ska till Åland snart, med en kompis, till hans stuga. Vart på Åland vet inte hans mamma (och kanske inte han själv heller?) Den andra är 16 år och ska börja gymnasiet till hösten. 16-åringen börjar dra sig mera och mera hemifrån, men det är så det ska vara säger hans mamma. Är du någon av dessa två söner så kontakta mig.

HAHA
tänk vad töntigt om någon av dem skulle råka läsa detta och känna igen sig!

När kvinnan hade tagit sin buss hem till Örebro så dök Ida och Emma upp. Då fick jag mig en pratstund med dem innan bussen kom. Dom är nog bra tokiga i alla fall.

När jag kom ombord på båten (efter att ha åkt buss i 1 timme och 15 minuter) kom Sofie Falenius mamma fram till mig och sa att mamma hade ringt och sagt att jag skulle ringa när jag kom ombord på båten. Då hade tydligen pappa försökt ringa till mig (men jag hade fått spärr så telefonen fungerade inte när jag var i utlandet). Eftersom det inte hade gått så ringde han till mamma, och när inte heller mamma kunde nå mig blev dom båda otroligt oroliga. Ovetande som jag var lallade jag runt utan en tanke på att dom kanske ville höra av mig och veta lite hur resan hade gått dittills. Men sagt och gjort, jag lånade båtens telefon och ringde min mor för att berätta att jag var vid liv (om man bortsåg från att mina fötter och axlar var så gott som döda). Mamma blev väldigt glad och jag blev glad över att hon brydde sig. Men tänk vad pinsamt om dom hade ropat upp i högtalarna att jag skulle ringa till min mamma. HAHA, tur att Barbro kände igen mig.

Under resten av båtresan läste jag klart min bok som jag köpt på Ica Grangärde, 'kärleken'. Det var en konstig men på något sätt ändå givande bok. Läs den om du vill, jag varken avråder eller uppmuntrar.

Under hela båtresan funderade jag på en sak, för det var en kille med på båten som jag kände igen så otroligt bra. Men jag visste inte varifrån. Jag visste bara att han var svensk, att jag hade träffat han. Ungefär 5 minuter innan vi var framme kom jag på det, det var Sean! Anton Nilssons kusin. Som jag nog har träffat ett par gånger när han varit på Åland med sitt hockeylag... Lolli och Mimi, kommer ni ihåg? ;) haha.

Väl framme på Åland så kom Jenny och mötte mig och vi gick hem och jag fick äntligen någon att dela min tunga packning med. Skönt. Skoskav hade jag också, men det var väl inte så oväntat.

Imorse vaknade jag runt 1 tiden och vid halv 3 for jag och mamma till Bollhalla. Fanny och Frida hade avslutning på sitt gymnastik- & dansläger. Då hann jag träffa Andrea några sekunder också. Och Erri och jag vinkade till varandra. Hihi.

Efter det for vi hem och sedan gjorde jag inte så mycket.

Jo, jag läste mitt antagningsbesked och fick då klart och tydligt papper på att jag är antagen till Yrkes samhälliga och socialalinje. Jag och mamma for och lämnade in den där lappen där man ska bekräfta platsen. Inne på Ams träffade jag Nicke, vi pratade lite grann och sedan måste jag rusa ut igen. Han är trevlig, även fast jag ju egentligen inte alls känner han. Kulkul.

Under kvällen har jag varit på direktionsmöte, vi snackar alltid en massa skit. Men nu har jag i alla fall listorna på alla antagna till folkis. Respekt. Haha.

Kaj Backas skjutsade hem mig, det var snällt.

Sedan mötet har jag bara suttit här och försökt få ihop hela denna bloggen.
Och så har jag gjort ett kollage med alla kläder jag köpte i Stockholm med Fia. Så nyfikna personer får se dem utan att behöva komma hem till mig... Haha.

Kollaget är klart men funktionen bilder på blogg.se funkar inte just nu så jag publicerar bilden när det funkar igen. Tjolahopp, nu ska jag göra något vettigare. Sova?

Nej men, nu funkade det.
Sthlm 03.06-06
Skor; Wedins, 500 kr. 4 t-shirts; Cubus, 49,50kr/st. Grön-vit randigt ribbat linne, Cubus, 49kr. Blått linne, Cubus, 49kr. Grönt halternecklinne, Gina Tricot, 79kr (?). Rosa klänning, Gina Tricot, 100+kr (?). Randig bikini, Stadium, 129kr/del. Rosa randig omlott t-shirt, Cubus, 79kr (?). Blå kjol, Cubus, 149kr. Ansiktsrengöring, Depend nagellack, mascara, Nivea nagellack, Cubus.

Julia

Kommentarer
Postat av: Jenny

Din bikini är verkligen skitsnygg!

2006-06-15 @ 19:28:40
Postat av: Jenny

Din bikini är verkligen skitsnygg!

2006-06-15 @ 19:28:40
Postat av: Jenny

Hm, kom dubbelt av någon anledning.

2006-06-15 @ 19:29:37
Postat av: Hampus

Jag skriver korta bloggar iaf ;)

2006-06-16 @ 18:21:01
Postat av: lolli

kommer lätt ihåg ;)

2006-06-16 @ 20:37:02
Postat av: Mims

Klart jag kommer ihåg, går inte att glömma! ;)


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback