Namn

Janke säger att om man heter Fredrik så klarar man allt,
då vill jag döpa om mig till Fredrik,
men jag vill fortfarande vara en tjej.
Vem bestämmer att namn ska vara tjej- eller killnamn?
Vem hittar på de nya namnen?
Varför tycker man att vissa personer inte alls passar att heta det dom gör?
Sätter namnet en karaktär på personen?
Jag menar, om du träffar en snygg kille, och så frågar du vad han heter, och så svarar han typ Gerhald,
visst är det lite skrattretande, och man anser honom som lite töntig. Eller är det bara jag?
Men om du träffar samma kille, och så säger han att han heter Marcus, då är han ju en "vanlig" kille, han kan få vara tuff och snygg och allting. Är inte det att döma folk efter deras namn eller vadå?

Och det här som alla säger att man inte ska döma folk av ustidan,
men det är inte så jävla lätt alla gånger,
det första man ser , ens första intryck av denna person är högst antagligen hur den ser ut, har jag rätt eller?
Du är ute på stan en fredagskväll, det kommer fram en svensk kille, han frågar dig om vägen till hotell Savoy, du förklarar det och sedan går han. Det du då har att gå efter är hans utseende och frågan till hotellet. Klart du dömmer efter utsidan då, om han är snygg så fortsätter du tänka på honom,
är han ful, då har du glömt honom imorgon. Sedan kanske du träffar killen följande dag igen, om han var snygg så kanske du går fram och säger något, börjar snacka och ni börjar sakta lära känna varandra. Om du däremot tyckte att han var ful, då kanske du nickar lätt som en hälsning till honom, men bryr dig inte om att lära känna honom, för han är "inte din typ". Det kan man ju egentligen inte veta före man lär känna den personen. Eller hur? Okej, rockare känner man lätt igen, punkare likaså, raggare, hiphopare osv... Men nog kan man vara rockare/punkare/raggare/hiphopare och ändå klä sig i jeans och skjorta.
Första intrycket av en person är sällan insidan, det är utsidan. Därför är våran värld också så fåfäng och även killar måna om sina utseenden.

Nu var det sagt, tack och godnatt.
Julia

Kommentarer
Postat av: idaskida

Jag är lika ytlig som du och skulle inta ta en kille som hette Karl-Bertil även fast han var skithet;P Isåfall skulle jag först fråga om han inte kunde byta namn;)

2006-04-01 @ 00:21:40

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback