Teater och ansökningar

Idag har jag skrivit ansökan till skolorna,
och så har jag kopierat mitt avgångsbetyg och mitt intyg från Folkis.
Det kändes stort på något sätt,
att själv ta ansvar för att det blir något,
ingen studiehandledare som kan göra det åt en,
ingen vuxen som vet bättre,
nej, det var min chans att visa att jag vill och att jag kan,
att jag klarar av det.

Sedan var jag på teater med mamma,
Gotlands Teatern som visade Markusevangeliet,
jag vet inte vad jag ska säga om det.
Först och främst;
det var en enmans teater och han var otroligt duktig,
det handlade visserligen om Jesus och att tro,
men om man tänker förbi det, ser det som ett äventyr,
då är det fascinerande.
Jag är ju inte aktivt troende eller så,
men det var ändå spännande.
Men en sak att "klaga" på, var att han ständigt hade en dialog med publiken,
han stod väldigt nära, sådär nära att man, när man satt där på sin stol,
inte kunde kolla honom i ögonen när han stod framför.
Det var lite väl nära,
sedan tog han i personer,
liksom för att få mera kraft i det han berättade,
kanske jag som är mån om min privata cirkel (det heter så det där avståndet man vill ha mellan sig och en annan person),
kanske är jag som inte vågar släppa honom så nära,
men lite obehagligt var det.
Han hade höga ljudeffekter och han hade en otrolig inlevelse,
han jämförde Jesus och hans lärjungar med Coca Cola, Samsung och Göran Persson, till exempel.
Ja, det var en upplevelse,
och jag samlade säkert lite poäng så jag lättare får jobb i sommar på något konfirmationsläger ;)
haha.

Jag ska försöka sitta mindre vid datorn,
vi har ju en massa tv-kanaler nu i 10dagar,
för det har man när man nyss skaffat digitalbox,
men att inte femman finns är så jävla dåligt.
Och en annan dålig sak är att det inte finns någon musikkanal,
och när det analoga tvnätet släcks, då kommer inte mtv synas längre.
Ingen musikkanal, det är dåligt.
Faktiskt.

Himlen finns inom dig själv, Julia

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback