Att slapna av är en gåva, jag har den inte.

När klockan var 10.15 var jag uppe i ÖHS, jag hjälpte Andrea, Erri och Henni med deras filmprojekt. Vi lade in musiken, och jag tycker det blev riktigt bra!
Igår när jag inte var där och hjälpte dem så hade dom klippt väldigt mycket, och jag måste säga att jag är imponerad. Inte alls dåligt klippt, snarare tvärtom!

Vid 12-tiden gick jag hem, och direkt ner på stan med Jenny. Vi gick till Robert's och fikade (jag drack en Robert's Mocca och åt en cookie, fyy vad jag kände mig onyttig, tur att jag inte fikar så ofta!), när vi var klara med fikandet och hade hunnit diskutera lite grann gick vi till Lisco Parfym för Jenny skulle kolla på hårfärg. Dock hade jag lite ont om tid, så Jenny följde mig till HelaKroppen där jag skulle vara på ansiktsbehandling. Jenny fick gå och köpa hårfärg själv. Utanför HelaKroppen mötte vi Tobias (våran ex-klasskompis som gick en vecka på medialinjen och sedan "skulle till Tyskland och plugga svenska"... hm "ok") och sedan kom Rune ut vinglandes från ett café. Stackars honom.

Jag hade fått ansiktsbehandlingen Havsbris i present av mina flickor (åh, ni är så underbart bra). Först fick jag ta av mig tröjan och lägga mig på en massagebänk (hon hade värmemadrass under så man låg där och myste), håret lade hon upp inlindat i en handduk. Sedan satte hon igång, först rengjorde hon ansiktet från smink och annat smuts. Hon arbetade även ner mot halsen och dekolletage. Efter det gjorde hon diverse olika saker, ansiktsvatten, akupressur, peeling, massage, ansiktsmask, återfuktning osv. Det var otroligt skönt! Jag låg där i en hel timme, trots att behandlingen egentligen bara är 40 min, men det tackar jag för! Hon arbetade med så mjuka rörelser att man kände sig otroligt lyxig. Tyvärr kunde jag inte slappna av ordentligt, jag har svårt för det. Hela tiden spände jag käken (bet ihop tänderna, det gör jag hela tiden, dåligt), benen spände jag nästan hela tiden, och axlarna drog jag upp. Jag undrar varför jag egentligen gör så? Jag känner mig inte otrygg av att någon håller på med min kropp, jag bara inte kan slappna av. Men skönt var det, jag rekommenderar, starkt!

Hon berättade hela tiden vad hon gjorde och vad för produkter hon använde, så man kände sig inte lurad eller så. Tips och andra nyttiga saker att veta berättade hon också.

När jag blir vuxen kommer jag nog vara en stressad, upptagen karriär-kvinna, och jag lovar, jag kommer unna mig massage och ansiktsbehandling titt som tätt!

När jag var färdig fick jag små tuber med ansiktsgrejer som jag skulle testa, för att se om jag gillade. Reklam jag vet, men jag tycker det är skönt med sådant. Man får testa på lite nya, exklusivare produkter. Utan att betala dessutom... Toppen!
Nu ser jag fram emot att boka tid för massage och få slappna av i alla andra muskler också...

Efter att behandlingen var klar gick jag hem och hämtade Jenny och hundarna. Vi gick till Hallen och jag var in och handlade lite saker till middagen, vi är alltså ensamma hemma och får ta hand om hushållet. Tror det blir köttbullar och pasta till middag, och till efterrätt skulle jag testa något med bär och grädde... Smaskens. Lite jobbigt är det nog att agera mamma, men jag har ju trots allt sommarlov!

Ikväll ska jag på hundkurs, bara det inte börjar regna. Efter hundkursen vet jag inte vad jag ska göra, kanske jag kan gå ut och gå med Andrea? Får se vad som händer. Inte lär jag ju få träffa Wille så.

Julia

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback