En tanke flög förbi

Jag såg Fias rubrik på hennes senaste blogginlägg, "ge oss en chans vi är äldre nu" (fias inlägg). Det fick mig att tänka efter lite grann, eller tänka efter är fel uttryck, snarare att tänka. Enbart.

Jag kom och tänka på våra föräldrar (mina och mina kompisar), och hur stränga dom är, egentligen. Visst jag kan förstå att dom blir irriterade på vårat eviga alla andra får... men faktum är att de flesta andra får mera än vi. Jag skulle önska att vi inte skulle ha några tider när vi skulle komma hem på helgerna, utan att vi skulle få en chans att visa att vi är äldre nu. Att vi skulle få sova hos varandra även om det inte var föräldrar hemma, att vi skulle få tälta/fara till någons stuga, ensamma. Som det är nu så känns det som om jag sitter fast i mina föräldrar och aldrig kommer klara av att bli stor och självständig.

I've been looking for freedom,
Julia

Kommentarer
Postat av: ak

vår diskussion igen ;) jodå, precis så är det :P


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback