Fortfarande en rolig dag

Ja, jag hann inte berätta så värst detaljerat om dagen i förra bloggen. Här kommer lite mera;

Idag har vi alltså jobbat med framsidan till Nyhetens väg, våran film om nyhetsmedierna på Åland. Jag och Ida kämpade med den, och jag måste faktiskt säga att jag blev jävligt nöjd med resultatet. Sicko gjorde färdigt våran En resa i rymden film, duktig han var. Kattis och Anna jobbade med våran tidning, och det gjorde jag lite grann. Den är så gott som färdig nu, och jag ska komma ihåg att bränna en cd med bilder som ska till tidningen.

Vi hade skolfotografering idag då, alla människor som jobbar/går i skolan. Det blir spännande att se resultatet. Vi mediatöntar sitter längst fram i mitten, och ler som små idioter. Men hey, man ska vara glad!

Sedan fortsatte vi kämpa med diverse arbeten, och efter lunch började vi skriva ut. Omslag, tidning, text... osv.
Det är ju lite töntigt eftersom vi bara har en skrivare ikopplad, och bara en dator kopplad till skrivaren. Dåååligt.

Vi lyckades i alla fall skriva ut framsidor och baksidor till 9st filmer, 3 till varje nyhetsmedia. Ålandstidningen, Nya Åland och Ålands Radio.

Dom dök upp vid 1-tiden, och då kollade dom lite på hela skolans utställning (fast jag skulle nog säga att foto har erövrat nästan hela utställningen). Sedan var det dags för dem att kolla på vårat mästerverk till film, Nyhetens väg, men dom verkade nöjda, och vi hade nog lyckats göra en ganska bra film i alla fall...

Efter det fotograferade och intervjuades vi, av båda tidningarna och av radion. Tydligen har det redan sänts i radio, så jag hann inte höra det. Trist... Men jag ska fråga Christian om han kan fixa så att vi kan få det bränt på en cd, för jag vill höra det! Han hade tydligen sagt att en av hans elever ska till Yrkes och kommer nog fortsätta som journalist, och jag är den enda som säkert ska till yrkes... Anna funderar ju på det, men det är nog Roden som hon sagt hela året. Åhå, så kanske Christian ser en liten journalist inom mig?

När pressen hade farit hem så frågade vi Chrisitan hur det blir med våran klassresa...? Han svarade att vi inte kunde komma till Sveriges Radio och Sveriges TV, tråkigt. Men vi vill så gärna fara på klassresa, att han skulle fundera på det, och se om han kunde ordna något. Annars skulle han försöka få ut pengarna från skolan ändå, och så skulle vi få dem att roa oss med. För de andra linjerna får pengar för sina resor...

Jag hoppas att vi får pengarna, så kan vi åka på en billig resa och så kan man shoppa för resten (inte för jag vet om det är några stora summor vi pratar om, men mer än 5? åtminstone).

Efter skolan var jag på innebandy träning till idrottsgården. Vi har ju vårat lilla egna lag, som vi själva dragit igång. Det är faktiskt ganska roligt, och idag var det ännu roligare. För vi var nästan seriösa, men inte sådär tok-seriösa så det blir stelt. Andrea, Fia, Lolli, Mimi, Ella, Malin, Nettan, Lillkati och jag var där. Nu har jag ont i ena handen och i ryggen, det var allt för länge sedan jag tränade...

Snart är jag på väg ut med hundarna med Jenny, vi ska gå med dom till Lindans lekpark. Där mamma, Fanny och Frida är på klassträff, och sedan skjutsar mamma och Jenny mig till Espholm där jag ska på hundkurs med Minus. Spännande.


I need a house, I need a room, I need a bed to sleep in,
Julia

Kommentarer
Postat av: idaskida

hihi, du kan få bo hos mig om du vill xD


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback