If you don't have the answer, why you still standing here?

Ja Andrea, det är på Espholm jag går på hundkurs. Varför undrade du?

Idag i skolan har vi först haft Bodil, våran sista lektion, trist. Bodil är en sådan bra lärare.

Precis i början, när vi nyligen hade börjat folkis, så fick vi skriva en berättelse och sedan banda in den. Jag var då med Ida, Sicko och Anna. Idag fick vi lyssna på det vi hade bandat, och herregud vad jag skrattade, så jag grät, jag kan lova dig det!

Efter det pratade vi lite om hur mycket vi kom ihåg av det vi hade gått igenom tidigare under året, inte så mycket visade det sig.

När vi hade pratat klart så bad Bodil oss skriva ett brev där vi utvärderade vårat år på folkis, jag har många synpunkter. Tyvärr flera negativa än possitiva, trots att jag tycker att det har varit toppen på folkis och inte alls dåligt! Jag måste få fram det i brevet bara...

Sedan kom Monique och hämtade oss, vi hade våran sista lektion med henne också. SKÖNT! Jag kan bara inte beskriva hur otroligt skönt det är att slippa henne.

Vi började lektionen med att höra Sickos bokföredrag, och efter det fick vi höra på någon jävla kosaga.
Jag sov kapitel 2,3 och 4, och när jag vaknade och hörde rösten från cd-spelaren säga "kapitel 5.." så blev jag fundersam, inte kommer väl kapitel 5 direkt efter kapitel 1? Men sedan kom jag på just ja, jag hade sovit.

Efter det var det lunch och sedan vandrade vi iväg med filmkamerorna och stativet i högsta hugg. Vi skulle filma fotolinjen när dom var ute och fotograferade blommor. Eller det var någon speciell blomma som jag aldrig hade hört talas om, men den var säkert fin.

När vi hade kommit ungefär halvvägs så stannar alla fotogeeks och tar foton på en traktor som plöjde (?) en åker. Och en massa måsar som flög runt den. Var det ett bra motiv eller? Blir säkert spännande bilder... Eh, jaja. Sedan gick vi vidare och så filmade vi lite grann och efter det gick vi tillbaka. (Efter att Christian hade brytit av två trädgrenar och vi var inne på ett naturreservat!)

Imorse var vi förresten i tidningen, Nya Åland, så du kan ju leta upp det och läsa om du vill se en massa snyggingar ;) haha. Eller främst om du vill se snygga mig då xD

När jag kom hem efter skolan gjorde jag inte så mycket, tog det mest lugnt.

Snart kommer Fia hit, och sedan kommer mormor och hämtar Jenny, Fia och mig. Vi ska till bollhalla och kolla på gymnastiktävlingar, Andrea tävlar, Fanny och Frida tävlar och en massa gymnastikgeeks till. Kanske Erri också tävlar? Jag skulle nästan tro det.

Efter att tävlingarna är slut så ska Fia, Lolli och jag till bastun och kolla när lite band spelar. Blir säkert roligt. Kom med du också!

Att äta glass när man fryser är väldigt korkat, I can tell you.

Imorgon är det torsdag och vi ska städa i våra klassrum och datorer. Blir nog en hel del saker man kommer bränna och ta med hem gissar jag. Sedan ska vi också göra ett kollage som vi ska ge till Chrisitan när vi går ut. Kulkul.

På kvällen imorgon ska jag antingen på hundkurs, eller så far jag på ifkmatchen, får se lite.

Nu måste jag tydligen ut med hundarna före Fia och mormor kommer. Jobbigt!

Dansdansdans, jag ska dansa mig genom livet.
Julia

Kommentarer
Postat av: idaskida

dumma christian! jävla ollon honom, inte kan man röjja sådär på ett naturreservat!


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback