Lordi!

Jag är otroligt förvånad, för en sak är säkert, Eurovision kommer aldrig bli detsamma igen.
Lordi vann alltså eurovision song contest, bra eller dåligt? -avgör själv.

Själv tycker jag att det främst är tufft, och annorlunda.
Jag är otroligt chockad, kommer ta veckor innan jag inser att Hard Rock Hallelujah vann hela Eurovision Song Contest.
Tänk er, Lordi kommer hit på RockOff, kommer verkligen att dra folk till Åland.
Mäktigt att se Lordi live tror jag.
Och nästa år kommer det vara en otrolig schlager-hysteri i Finland, hela Norden förresten.
Jag skulle nästan villa fara på ESC när det är i vårat eget hemland, Finland.
Okej, nu låter det som om jag skulle vara stolt över att jag är finne, men jag är varken eller.
Mera stolt hade jag varit om Carola hade vunnit, men som jag skrev i förra inlägget, det hade hon ingen chans att göra.

Hoppas nu bara att Finland är så pass smarta att de ser till att få ett riktigt bra bidrag nästa år också, för det skulle vara skämmigt om någon jävla finsktango ska vara bidraget när Finland är värdlandet.

Tror du att RixFm kommer spela Lordi - Hard Rock Hallelujah? För annars brukar dom ju alltid spela schlager-låtar, men jag vet inte om jag kan kalla Lordi för schlager, hur mycket jag än vill. Dom vann eurovision, visst, men inte fan är det schlager för det. Nåja, återstår att se hur RixFm gör.

Jag har fortfarande en liten kärlek till LT United - We are the Winners (Litauen), den är också tuff! Haha. Gick bättre än väntat för dem också.

Jag har alltså kollat på Eurovision Song Contest med Fro, Fia, Sebbe och Anton ikväll. Vi alla var hemma hos Fia, myysigt.

Imorgon blir det fotboll på bomans! Östernäs p18 spelar, och Wille ska vara med dem imorgon (:

Hard rock hallelujah,
Julia

Kommentarer
Postat av: Lilla Spöket

Lordi var helt underbara! Och det kommer nog att bli slagsmål om biljetterna till Helsingfors nästa år...!

Postat av: idaskida

uuuhuuuh:)

2006-05-21 @ 13:10:29
URL: http://home.aland.net/idaskida
Postat av: idaskida

men uppdatera din loser!

2006-05-21 @ 20:26:32
URL: http://home.aland.net/idaskida

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback