The Accused

the sun is shining now, but still I'm feeling cold.
Idag har jag varit hemma från skolan igen. Det är tråkigt och jobbigt att vara hemma från skolan. Speciellt när jag egentligen inte känner mig sjuk. Jag har ju stegring och nu börjar jag också få ont i halsen, hosta, snuvig. Men jag är fortfarande pigg och glad. Då är det jobbigt att ta det lugnt. Jag kan inte ta det lugnt. Nyss kollade jag på The Accused, en film med Jodie Foster som handlar om en gruppvåldtäkt. Den är äcklig. Fyfan för våldtäkter.

Snart ska jag och Jenny vara barnvakter (och jag vet att man ska hålla sig hemma när man varit borta från skolan, men jag kan inte lämna Jenny ensam med en massa barn). Det ska bli jobbigt och när jag kommer hem måste jag jobba på min engelska filmanalys (som jag hatar!). Jag ska fira när jag har fått den klar. Men det lär dröja.

Jag tror jag har bestämt mig för att inte fara till Lemböte i helgen, sådetså.

Kommentarer
Postat av: Mims

Förresten så kan jag inte hitta på någonting på lördag eftersom det är lillajul och mamma vill att jag ska vara hemma :( Och jag kan heller inte på fredag för då ska jag också på en middag.


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback