Spyflugor och jordgubbs-te

Nu vet jag varifrån jag har fått min fjollighet (för att döda flugor osv.)
Jag och Fanny var i köket och pratade, hon undrade om jag skulle vara hemma från skolan imorgon och sådär.
Sedan såg jag en stor svart sak i Fannys hår så jag frågade självklart vad det var för något.
Och när Fanny kände med handen så flög världens största fluga iväg från hennes hår. Den var åtminstone 1 cm lång!
Nåja, Fanny reste sig upp och skrek.
Jag backade några steg och satte händerna för munnen och försökte se vart flugan tog vägen. Så fick jag syn på den på kylskåpet och så bad jag Fanny döda den. Fanny däremot tyckte jag skulle döda den. Nej, jag vägrade. Tillslut tog Fanny mod till sig och smällde till den. Men då hamnade den uppe på kylskåpet och ingen av oss vågade ta ner den.
Då dök mamma upp i köket, eftersom hon hört våra skrik. Hon undrade vad som stod på och så förklarade vi och hon gav Fanny ett papper så att Fanny skulle kunna ta bort flugan.
Tyvärr vågade inte Fanny, så mamma fick göra det. Motvilligt.
Då kom även Frida till köket och undrade vad som stod på.
Samtidigt mosade mamma flugan inne i pappret och jag stod och höll för öronen för att inte höra det där krasande ljudet.

Efter det fortsatte jag mitt te-kokande. Jordgubbs te blev det. Och det smakar lika konstigt som det låter.
Julia

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback