Hundhistorien

Anna och Malin, här kommer en förklaring över allt med hundarna.

Vi hade två hundar, Uti och Minus. Vi bestämde oss för att ge bort dem eftersom ingen i familjen har tid att sköta om dem ordentligt och mammas leder är så dåliga att hon inte kan hålla i flexikoppel. Först var det tänkt att Julia i min klass skulle få ta Minus, men sen fick hon inte för sin pappa. Tillbaka på ruta 1. Så var det en gubbe i Saltvik, Bengt, som tog hand om Minus ett tag och han skulle eventuellt ha behållit Minus. Men så blev Bengts fru dålig och då fick vi tillbaka Minus. Samtidigt hittade vi en ung tjej, Jessica, som var intresserad av Uti. Så tog hon Uti och allting var ganska struligt. Det slutade med att vi hämtade hem Uti igen. Några minuter efter att vi hade kommit hem med Uti kom en familj från Strandnäs hit, intresserade av Minus. De var här i en halvtimme och allt kändes bra, nu har dom Minus och vi har kvar Uti här hemma. Mamma har bestämt sig för att hon psykiskt inte klarar av flera avsked från hundarna just nu, så vi behåller Uti tillsvidare. Jag har sagt att det är mammas val att behålla Uti och att jag inte tänker ta något ansvar. Så nu väntar jag bara på att vi hittar någon som vill ha Uti.

Fick ni någon klarhet i det hela? Haha.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jodå :) Han från saltvik, Bengt? Har du ett efternamn på honom? ;)

Postat av: julia

Anna: Nej, jag vet inte vad han heter i efternamn :p

2007-05-07 @ 13:17:09
URL: http://tejprulle.blogg.se
Postat av: Malin

Hoho vad klurigt. Förstår att det är jobbigt att tro att dom inte kommer tillbaks om och om igen!

2007-05-08 @ 16:39:55

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback