Praktik, dag 1

Idag hade jag min första praktikdag.

När klockan ringde imorse var jag jättetrött och inne i en dröm, så jag trodde att klockan var kvart i 5 på morgonen och stängde helt enkelt av väckarklockan och sov vidare. Som tur var ringde klockan igen efter 5 minuter och då insåg jag att jag måste stiga upp! Jag klädde på mig, åt och cyklade iväg. Jag som trodde att jag hatade att cykla märkte nu att jag bara ogillar det väldigt mycket.

När jag kom till Ålands Radio fick jag vänta en stund på Astrid Olhagen, min handledare. När hon dök upp gick vi på redaktionsmöte och efter det direkt på nyhetsmöte. Sedan visade Astrid mig runt och lämnade över mig till Anki. Hon visade mig hur man använder minidisken och sedan skickade hon iväg mig till Övernäs högstadieskola och Övernäs skola för att göra en liten enkät. Jag gick och pratade med ÖS rektor och hon bad mig komma tillbaka efter en timme, så jag tog lunch och gick tillbaka en timme senare. Först intervjuade jag några elever från högstadiet och sedan några från lågstadiet. När intervjuerna var klara gick jag tillbaka till radion där Edvard lärde mig hur man klipper ljudet. Sedan satt jag resten av eftermiddagen och klippte. Och efter det slutade jag, klockan 15.

Just nu har jag lite dåligt samvete för att inte alla barn fick vara med i den slutliga enkäten. Men jag kan ju faktiskt inte rå för att de pratar så otydligt och lågt.

Det bästa idag var när Edvard höll på och lärde mig klippa och Adam råkade ringa en signal, när Edvard förstod att det var min pojkvän blev han genast mycket mer normal och mindre inställsam. Skönt! Tack Adam, du vet när du behövs extra mycket.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback