Min nya vän, Ångesten, har dykt upp i min tillvaro

Jag har ångest.

Jag har ångest över massor av saker.
  •  Jag har inte tränat på hur länge som helst, jag hoppas gudarna vet när jag senast tränade, för jag vet det inte själv. (Jag bara känner hur fettet kryper upp längs mina ben och fördelar sig jämt över magen, rumpan och låren, dock är fettet slut just innan brösten börjar så jag får inte ens vara lite glad över mina nya vänner fettklumparna).
  • Jag har inte börjat skriva på reflektionen över helgkursen vi hade i skolan. (Okej, jag har klottat ner några stödord, men det blir inte 7-8 dataskrivna sidor av det, jag är ganska säker på den saken).
  • Jag har varit hemma sedan 11 för att jobba på min bokanalys, hittills har jag skrivit en halv A4...
  • Jag har inte pratat med Andrea på evigheter, och jag kan inte skylla på att min telefon är trasig eller något. Jag måste ringa henne!
  • Jag har inte njutit av frisk luft på år och dar, senast var nog när jag var liten och levde av luft.
  • Jag har en hel skrivbordslåda full med godis. Ja, det är sant. Tragiskt va?
  • Jag har en växande hög med kvitton som vittnar om att min plånbok i sin tur sinar.
  • Jag har inte åstadkommit något makabert på senaste tiden.
Jag är nog slut som människa. Eller nej, det är jag inte. Men hur ska jag orka ta tag i min att-göra-lista när den är lika lång som en elefant är tjock? Någon som har tips på hur man får käppen ur ändan och får lite saker gjorda?

Kommentarer
Postat av: Ann

Jag vet hur det känns när att göra listan är en A4 lång, och endå får man inget gjort. tyvärr har jag inget bra tips heller... :/

Postat av: Liz

Både jag och Frida har minne av det, och det är ju även en naturlig sak, att byta rad på grund av vridning i nacke och rygg. Visst om inte alla kom ihåg det men säg det i klassen när vi diskuterar det isf! Jag vill inte heller att det här ska bli ett problem i klassen och antagligen blir det inte det. Iaf inte från min sida eftersom jag inte kommer gå omkring och älta det + att jag fick byta. Men kände ändå att jag måste få skriva av min och mina känslor i Min blogg. Speciellt eftersom det var ganska jobbigt att stå in för en klass där alla gick emot en, och speciellt eftersom jag absolut inte förstod klassens resonemang. Eftersom de i mina öron var ologiska och dubbelmoraliska. Men som sagt från min sida blir det iaf inte nå gräl i klassen osv.

2007-11-26 @ 17:26:28
URL: http://liz130390.webblogg.se
Postat av: Liz

vill bara tillägga, ifall du misstog mig, att det inte bara var riktat mot dig sen. Man kunde lätt ta det så. Var no riktat till hela klassen. råkade bara vara du som mest argumenterade emot och de andra höll med. Så det var ju dina ord som blev exempel. Men det kunde ju vart vem som helst och var hela klassen jag nog blev irriterad på! så att du inte tog det för personligt!

2007-11-26 @ 17:47:19
URL: http://liz130390.webblogg.se
Postat av: Liz

oj, ja märkte just att du skrev lite om det jag skrev senast till dig! men ja jag har ju fått byta nu iaf. var fortfarande irriterad när jag kom hem bara!

2007-11-26 @ 17:49:35
URL: http://liz130390.webblogg.se

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback