Bilar, cyklar och jag

Jag följde med mamma ut på morgonpromenaden med hunden. Härligt var det! Dels att få vara med mamma, och dels att komma ut i friska luften. Jag gör det alltför sällan, men när ska jag hinna med det? Hittills idag har jag alltså varit på promenad och sedan pluggat bilteori. Ibland blir jag förundrad över hur korkat skrivna frågorna är, ibland blir jag förundrad över hur korkade lagar vi har i Finland och iblan blir jag förundrad över att de inte hittade någon bättre översättare till oss finlandssvenskar som vill läsa bilteori. Men jag antar att jag bara få lov att lära mig bilteorin hur som helst, jag vill ju ha körkortet så.

Nu ska jag gå ut och pumpa cykeldäcken och smörja in cykelkedjan. Sådetså!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback