Recension: Två systrar av Anna Maxted

För ungefär en vecka sedan läste jag klart boken Två systrar av Anna Maxted.

Recension
Två systrar handlar om, som titeln låter oss ana, två systrar och deras olikheter och likheter. Lizbet och Cassie är varandras raka motsatser. Systrarna som valde olika vägar i livet. Lizbet är journalist och inte speciellt framgångsrik. Cassie är väldigt framgångsrik i sitt yrke som advokat. Båda lever med sina respektive män, och turvis får läsaren ta del av parförhållandens många baksidor men även de positiva sidorna. Lizbet och Cassie har båda en önskan om att bli mamma. Det är här syskonrelationen sätts på prov. Klarar Lizbet och Cassie av den konkurrens som uppstår om en av dem blir förälder?

Jag tycker att boken Två systrar var underhållande och bra. Dock kunde jag känna väldigt ofta att jag befinner mig på ett helt annat ställe i livet än vad huvudpersonerna gjorde. De hade jobb, villa, man, pengar och en barnalängtan. Jag står fortfarande inför alla dessa saker. Men samtidigt som jag kände mig för ung för boken kunde jag lära mig många spännande saker om framtiden. Förhoppningsvis kommer jag ihåg lite "tips" från boken den dagen jag själv står inför samma bekymmer som uppstod för Lizbet och Cassie. Boken funkar bra för den som bara vill ha lite avkoppling och något annat än den tråkiga gråa vardagen. På något vis är det peppande att läsa om andras problematik, istället för att vrida och vända på sig i vånda över sitt eget liv.

Bokens betyg: J J J J J
image304

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback