Tips på handkräm!

Anna jobbar som städerska nu under sommaren. Och när man städar hela dagarna så får händerna och naglarna ta otroligt mycket stryk. För att reparera skadorna på huden är det viktigt att komma ihåg att använda handkräm. Anna har nu bett mig att tipsa om några bra handkrämer. Så här kommer mina favoriter:



1. Nuxe hand and nail cream.
Den här handkrämen går lätt och snabbt in i huden. Händerna blir silkeslena. Doften är ljuvlig. Ah, helt klart den bästa av de bästa. Priset ligger runt 10 euro och jag brukade köpa den i parfymshopen på Ålandsfärjan, och hoppas att den fortfarande säljs fast på Rosella. Annars har jag för mig att den finns på Lisco Parfym, men det kan jag inte svära på.

2. Oliva by CCC handcream.
Olivas produkter är dryga och väldoftande. Dessutom innehåller de olivolja som är superduper för torr hud. 40ml handkräm kostar 24 kronor (typ gratis). Men jag har två negativa saker; det första är att det tar lång tid innan den går in i huden vilket är lite jobbigt om man har svårt att vänta (som jag) och det andra är att jag inte har någon aning om den finns på Åland. Själv köper jag den på apoteket i Sverige.

3. Apoliva handkräm.
Den här handkrämen gillar jag att använda på vintern när händerna är extra torra och narriga. Den går snabbt in i huden och händerna hålls mjuka länge, även fast man tvättar händerna! Doften är inte så speciell så handkrämen funkar ihop med alla sorters parfymer, dofterna krockar inte! Den här är mer än billig; just under 30 kronor för 100ml handkräm. Jag köper den på apoteket i Sverige, men jag har för mig att den säljs på båda (?) apoteken här på Åland också.

4. Bodybutter för extra, supertorra händer.
Ibland när jag känner för att ge mina händer en kick så smörjer jag in dem med bodybutter (alltså riktigt, riktigt fet kräm för huden). En favorit är bodybutter från The Body Shop, för min del får det gärna vara med kokosdoft. Men det lönar sig att köpa hem bodybutter från valfritt märke och doft och smörja in händerna 1-2 gånger i veckan med riklig mängd. Sedan är det bara att slå sig ner framför en bra film och låta fettet söka sig in genom huden. Superduper för trötta händer!

Hoppas att du åtminstone har fått lite inspiration! Jag återkommer om jag kommer på flera handkrämer som jag kan rekommendera!

Bild: netgallerian

Kommentera gärna om du har någon egen favorithandkräm att tipsa mina läsare om!

Kommentarer
Postat av: anna

Tack för tipset, nu vet jag vad jag ska leta efter :D


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback