Rhodos

Resan till Grekland, Rhodos påbörjades den 4.6. P.g.a. förväntan och resfeber hade jag och älsklingen sovit max 2-3 timmar natten före. Sittandes på Rosella klockan åtta på morgon var vi trötta, men glada. Mitt i allt upptäckte jag det som inte fick hända. Jag hade glömt mobiltelefonen hemma. Jag som oroade mig så för att glömma något hemma, och så glömmer jag mobilen av alla saker. Hur lyckas man? I övrig gick resan bra och vi landade runt 23 på Rhodos. När vi hade kommit till hotellet (som förövrigt var riktigt fint) gick vi ut för att kolla in den omtalade "bargatan" några 100 meter från vårt hotell. Vart man än vände sig stod det personer och ryckte i en för att erbjuda "två drinkar till priset av en", "fem shots för fyra euro", "två stora öl för 5 euro" o.s.v. Det var livat och det var party. Dock var vi rätt trötta så vi tog varsin öl och sedan gick vi tillbaka till hotellet. Första dagen var vi, om möjligt, ännu tröttare än dagen innan. Hotellet visade sig vara rätt lyhört, inte speciellt optimalt för att få sova ut alltså. Vi tillbringade dagen vid det jättefina poolområdet som hörde till hotellet. Resterande dagar kollade vi oss runt på Rhodos, vandrade i Rhodos gamla stad, gick på skandinavisk krog (där man köpte biljett för 20€/pers och sedan fick man dricka hur myket som helst mellan 21-00), solade på stranden, simmade i vågorna och åt god mat. Rhodos stad var en bra stad. Det fanns restauranger, det fanns strand, det fanns affärer, det fanns turister, det fanns greker och det fanns sevärdheter (som verkligen var sevärda!). Vädret var soligt alla dagar, men vissa dagar var det lite moln som kom och gick. Det blåste alla dagar, men tack vare vinden gick det att steka varje dag utan att smälta bort. Skönt!

                                      

Alla bilder har en historia och representerar ett minne. Bilderna ovan säger mig mer än vad de ger er, men sådant är livet.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Bilden näst längst ner och längst till höger var superfin! :)


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback