Litteratur: Callgirl på Manhattan

Igår kväll hade jag svårt att somna, därför hann jag läsa ut boken Callgirl på Manhattan innan tröttheten infann sig.

Recension

image253Callgirl på Manhattan är en delvis självbiografisk roman skriven av Tracy Quan. Den handlar om Nancy som redan som elvaåring bestämde sig för att bli prostituerad, en hora helt enkelt. I boken arbetar hon som eskortflicka i New York. Nancy tjänar bra med pengar, trivs med att vara hora och lever livet. Dock har hon ett problem, på hennes vänstra ringfinger sitter en förlovningsring och mannen som gav henne den har ingen aning om vad hon jobbar med. Ska Nancy välja kärleken och ge upp sin livsdröm? Eller ska hon fortsätta som hora och förtränga kärleken? Det hela blir mycket mer komplicerat när Nancys blivande mans släktingar börjar dyka upp lite överallt och kanske anar de ugglor i mossen?

Jag tyckte att Callgirl på Manhattan var en bra, men enformig bok. Den var helt okej påskläsning, men det pirrade inte i kroppen av spänning, jag skrattade inte högt när jag läste boken och jag suckade inte kärleksfullt åt storyn. Den var helt enkelt en mix av allt det, vilket gjorde att inget ämne fick synas ordentligt. Däremot tycker jag att den var spännande om man ser till faktan i den. Jag lever själv ett liv så långt ifrån prostitution att det för mig är en främmande värld. Det var intressant att kasta sig in i en helt annan värld med helt annan moral och etik. Tack vare det var boken läsvärd!

(För dig som inte gillar att läsa böcker kan jag berätta att manuset har köpts av Revolution Studios och skaparen av Sex and the city ska skriva och producera filmen).

Av mig får boken: J J J J J

Kommentarer
Postat av: Malin

Den låter ganska spännande! Synd att den inte riktigt var det.

Postat av: mad

mysko, så såg den inte ut för mig i mozilla, utan först när jag öppnade den i explorer :S haha jävla tjejsajten, de kan inte äga en bild på lindsay lohan som någon känd fotograf har tagit? bitches!

2008-03-25 @ 22:25:40
URL: http://madelenkatinka.blogspot.com

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback