Klapp på axeln

Nu är mitt PM färdigskrivet och jag är själv väldigt nöjd med det. Givetvis hade det blivit bättre om jag hade haft mera sidutrymme, men under de givna förutsättningarna är det riktigt bra. Nu återstår dock att se vad vår lärare tycker om saken, jag menar, han behöver ju inte alls dela min uppfattning. Det är inte direkt som på SoS, där samma lärare rättade våra miljontals uppsatser under tre år. Då visste man precis vad man kunde förvänta sig i vitsord. Och jag kände åtminstone att jag alltid visste precis vad de efterfrågade - så att skriva uppsatser för dem var ganska enkelt. Nu är det totala främlingar som rättar våra uppsatser. 25 minuter har jag sett och lyssnat på läraren som ska rätta mitt PM. Mitt intryck? Ordentlig, präktig, stel men ändå med en viss mänsklighet. Jag tror han kommer ogilla mitt sätt att blanda konstlat juristspråk med modernare språk. Men det är sådan jag är, och personligheten skulle vi bevara - det sa han själv.

Imorgon åker jag till skolan och lämnar in mitt PM. Sedan är det "jullov" (läs: plugglov - alltså i betydelsen 'vara ledig för att ha tid att plugga').

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback