Nästan en julroman

Nu är julafton (tyvärr) över för detta år. Faktiskt för hela detta decennium.
Jag är strålande nöjd över hela dagen som inkluderat mycket bra. På morgonen fick jag ha min älskade Adam hos mig. Hela dagen har familjen varit samlad. Hela dagen har kusinerna och moster från Lund varit här. Halva dagen har mormor och morfar firat med oss. Julklapparna under granen var mycket bra och en stor hög med pengar trillade in - precis vad jag behöver (tack, tack, tack snälla tomten!). Dessutom har vi spelat sällskapsspel, vilket jag gillar starkt.

Imorgon är det juldagen, vilket (på Åland) betyder utgång för att träffa alla hemvändare. Som det ser ut just nu kommer jag tillbringa morgondagen hemma hos Adams familj och även köra utgång tillsammans med hans kusiner, roligt! Annandag jul tror jag vi ska till mormor och morfar på fika och på kvällen blir det folkisförfest, tillsammans med mina gamla folkisare. Superduperroligt! Jag hoppas dessutom på att vi får ihop en SoS-träff innan jag ska vända hem till Stockholm igen. Nyår är fortfarande oplanerat, men just i detta ögonblick känns det som att nyårsafton gärna får inkludera god mat och stillsamt firande. Jag måste ju hinna plugga och träna något under detta lov också!

Hur som helst, nu har jag delgivit (juridiska språket sitter i) er min förflutna och min kommande tid. Jag tror att det nu börjar bli dags för mig att sova. För jag har en ovana (inte i negativ bemärkelse - enligt mig) att vakna tidigt på julaftonsmorgon. I natt var jag på väg upp klockan 03:20, men insåg att det var lite tidigt. Klockan 06:00 var jag utled på att vänta, men somnade ändå om. Så 07:28 kröp jag upp ur sängen och lade mig i soffan och kollade på tv tills resten av familjen vaknade upp till denna julafton. Därför är jag nu lite trött och sömnen är välkommen.

Ha det bra allesammans, så hörs vi igen när andan faller på!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback