Ska man få lön så ska man


Idag skulle det ha trillat in 180 euro på mitt konto. Men icke sa nicke. Där är det tommare än vad det har varit på år och dagar. Så jag mailade arbetsgivaren och fick till svar att hon på tisdag ska kolla om jag kan få pengarna den 15 mars. Det betyder att jag får pengarna två veckor senare än tänkt. Det är inte okej att göra så. Visst om jag hade haft massor med pengar, då hade jag ju inte brytt mig. Men nu är det ganska tomt i plånboken och pengarna hade varit välkomna.

Sådant är livet.

Jag har i alla fall köpt födelsedagspresent till världens bästa styvpappa som fyller år idag och så har jag köpt en bok till mig själv - på rea. Fri av Natsuo Kirino, verkar superbra och jag har länge velat ha den. Perfekt att hitta den på rea alltså! Dock fanns det alldeles för många andra böcker som jag ville ha, men kanske en annan gång (när jag har fått pengar eller har läst några av böckerna som står i hyllan).


Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback