USA, ytterligheternas land

Jag tycker att det är superintressant att läsa (och så småningom skriva) om USA. Jag har läst om maktfördelningen, valsystem, presidenter, kongressen, senaten, högsta domstolen, lagförslag, grundlagen, att alla amerikaner äger sin privathet, att hemlösa ökar, att sjukhuskostnader är skyhöga för oförsäkrade, krigen i Mellanöstern, historiken till dagens USA och så har jag läst mycket, mycket mera. Jag känner hur hela jag fylls med en miljoner bilder av USA; the american dream, fattigdom, klassklyftor och inställsamhet. Men varför kan ingen bok säga rakt ut vilka inbyggda brister som finns i det amerikanska rättssystemet? Det är det jag vill läsa, för det är det jag ska skriva om.



Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback