Från det ena hemmet till det andra

Just nu sitter jag på Åland i mitt barndomshem. Om två timmar går båten iväg mot Sverige och förhoppningsvis sitter jag och gungar fram och tillbaka på båten då. Idag har jag hunnit uträtta lite ärenden på stan och resan ska spenderas med civilrätt, med fokus på familjerätt. Det har varit skönt att vara på Åland över helgen (lite förlängd helg) och fått allt serverat. Dessutom åt vi oxfilé till middag i lördags, konstigt nog äter vi sällan sådant kött i studentlägenheten.

Den här veckan kommer nog att gå i rasande fart, det känner jag på mig. Dels för att måndagen "försvinner" i och med att jag spenderar den på Åland/på resande fot, och dels för att jag ska plugga och tvätta i massor. Nya handdukar och sängkläder innebär flera tvättomgångar. Men snart har vi hunnit tvätta igenom allt nytt vi har (skönt)! Nu är det dags för mig att packa ihop lite saker här hemma på Åland. Vi hörs igen när jag har kommit hem till Stockholm igen.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback