Reflektioner över Juristdagarna

Förra veckan var jag, som ni kanske kommer ihåg (?), på juristdagarna. Det är alltså en mässa med en massa juristrelaterade företag som ordnas alla år. Där fanns allt från rättshjälp - via fackförbund för jurister - till renodlade affärsjuristbyråer. Och lite till. Hur som helst drog jag två slutsatser efter denna mässa;
1. Alla företag var på jakt efter billig arbetskraft i form av nästan-färdigt-utbildade-jurister.
2. Alla företag kunde spendera en hel del pengar på reklamprylar, vilka de glatt slängde på alla förbipasserande. Det blev en hel del:
Vattenflaskor, termosmugg, äppelfodral, broschyrer, pennor (18 st tror jag att jag räknade till), skoputs, cykelsadelskydd, nyckelringar, minttabletter, häften...

Kommentarer
Postat av: Anna

Vattenflaskor var det lite snålt med när vi hade novisch-mässa i början av skolan :( synd tycker jag. Men annars är reklamprylar bra ;)


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback