Vilken kaotisk kväll

Den här dagen har inte riktigt varit på A:s och min sida, eller den här kvällen egentligen. Först fick A ett mess om att hans (efterlängtade) skolböcker fanns att hämtas på utlämninsstället. Han cyklar dit och då har paketet försvunnit, utan att de på utlämningsstället kunde ge någon förklaring. När A kommer tillbaka hem är han svettig (cyklat fort) och slänger sig på sängen för att vila lite. Under tiden kollar jag när Saltsjöbanan går nästa gång, så A kan åka iväg och plugga/festa med kompisarna. Den går några minuter senare och A rusar iväg. Några minuter senare märker jag att han har sitt SLkort hemma, vilket betyder att han måste betala för varje etapp han åker ikväll. Sedan går jag till köpkvarteret och köper A:s födelsedagspresent. När jag ska betala säger maskinen två gånger att jag slagit fel kod, så jag får skriva under på kvittot istället. Jag är bombsäker på att det är rätt kod, och tänker att det är butikens maskin som är knäpp. Så jag går till bankautomaten och ska kontrollera saken. På skärmen visar sig meddelandet "Fel kod igen. Automaten behåller kortet. Kontakta din bank." Så jag går hem igen, fortfarande säker på att jag har slagit rätt kod och kontrollerar på lappen jag har hemma. Gissa vad, jag hade slagit fel kod. Så jag ringer till SEB:s kundtjänst och säger mitt personnummer fel när hon frågar (hon trodde nog att jag var väldigt virrig). Slutligen får jag besked att ett nytt kort och en ny kod kommer på posten om några dagar. Jag ringer A och får låna pengar (som han som tur är har liggandes hemma!) och fortsätter min födelsedagspresent-shopping på stan. När jag kommer hem är jag trött och svettig och ska ta kallt vatten ur kylskåpet. Som står öppet!! I alla brådska när A skulle iväg blev tydligen aldrig kylskåpet stängt. Ojoj, vad allt kan köra ihop sig mitt i allt. Förhoppningsvis har vi nu haft våra små missöden för den närmsta tiden, och så kan vi fortsätta i vårt organiserade och problemfria liv. Haha.

Kommentarer
Postat av: Anna

Skönt att höra att inte bara min dag varit oredig :P


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback