Det här är ett hem

Idag är det två veckor sedan vi fick lägenhetsnycklarna i handen. Idag har vi flyttat in möblerna i det nymålade sovrummet. Så nu sitter jag vid mitt gigantiska skrivbord och ska strax börja plugga europarätt. Dessvärre har vi ingen taklampa, så belysningen är lite dålig. En väldigt bra ursäkt för att sluta plugga när det blir mörkare ute (och då alltså även inne)...
-
Hur som helst, det jag ville ha sagt är egentligen att jag är underbart glad för att vi fick tag på den här lägenheten. Den är stor och rymlig. Det är superdupernära till skolan. Den är fin. Den är vår (i alla fall så länge vi fortfarande studerar). Nu har vi dessutom betalat de båda hyrorna för maj (har betalat dubbla hyror för april och maj), så hädanefter är det enbart den nya lägenhetens hyra som ska betalas. Vi har klarat dubbla hyror samt IKEA-besök, trots att ingen av oss jobbar extra och det enbart är jag som har studielån. En klapp på axeln åt oss båda två, för att vi är så duktiga på att få pengarna att räcka till (okej, en lite större klapp åt Adam - för han har ju faktiskt enbart gjort av med sina egna pengar, jag har ju spenderat även bankens pengar).

Kommentarer
Postat av: Anna

Klapp på axeln till er :) Jag vet hur de är. Nu när vi flyttade så blev det ju att betala dubbla hyror februari, mars och april :P Och vi har också klarat oss på våra egna pengar :P

Postat av: mamma

Jätte duktigt av er och mat på bordet och kläder på kroppen ändå! Guldstjärna!

2010-04-15 @ 20:19:57

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback