Vatten, vatten - bara vanligt vatten!

Dripp, dropp. Dripp, dropp. Dripp, dropp.
-
Så låter det i vår hall just nu. Innan påsken skedde det en vattenläcka på något av våningsplanen högre upp. Rören går givetvis genom alla lägenheter i rakt nedåtgående led. Underst är vi. Just nu är det ett gäng killar som håller på och åtgärdar detta. På något annat våningsplan. När jag märkte att det droppade i vår lägenhet, sprang jag upp och letade rätt på dem. Talade om för dem att det droppar i vår lägenhet. Och nu väntar jag på att de ska komma hit. Förhoppningsvis idag. Det positiva med saken? Att jag är hemma och kan hålla koll så att droppandet inte övergår i forsande. Att vi kommer få splitternya rör när allt är klart. Det negativa? Jag tyckte de sa att om vattnet stängs av så är det badrummet som blir vattenlöst.
-
Hur kommer det sig förresten att det alltid låter som att varannan vattendroppe är liten och lätt ('dripp') och varannan är stor och tung ('dropp')?

Kommentarer
Postat av: mamma

du har ett spännande liv!

2010-04-07 @ 14:05:08

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback