Dag 04 - Det här åt jag idag

Jag äter alltså en diet med begränsad mängd kolhydrater. Under höstens alla resor har jag dock fuskat, ganska ordentligt vissa gånger. Då har jag tillåtit mig att äta vad som helst, vilket jag får "lida" för senare. Kroppen samlar lätt på sig vätska när man plötsligt börjar äta mycket kolhydrater igen och dessutom mår jag inte lika bra när blodsockret pendlar upp och ner. Därför försöker jag just nu återgå till en stram kolhydratsfri-diet, för att sedan långsamt lägga till bra kolhydrater. Jag vet att dagens måltider innehållit en hel del kolhydrater, men det är inga farliga mängder och dessutom har jag tränat idag. Till mitt försvar så här på förhand, för er som anser er vara dietväktare.
-
Dagen började med en frukost som jag önskar att hade varit lite bättre. Men när kylskåpet ekar tomt får man ta vad man har. Två
rostbröd med smör och ost, vilket sköljdes ner av 2 ½ koppar svart kaffe.
-
Efter joggingturen var jag hungrig som en varg, dags för lunch alltså. Plockade fram från frysen och värmde upp två skivor stekt kassler med gullök och gräddsås i micron, stekte frysta rotfrukter på låg värme med mycket matfett. Åt med god aptit tillsammans med kylskåpskallt vatten (det godaste vattnet!).
-
Sedan var det dags för eftermiddagskaffe. En kopp svart kaffe.
-
Till middag intog jag återigen mat från frysen. Fläskfilé som jag stekte. Stekta sommargrönsaker till det. Och så lite Tre Peppar Bearnaise och hemmagjort vitlökssmör. Alltihopa sköljdes ner med ett glas kallt vitt vin.
-
Som kvällssnacks blev det lite nötter från en nötmix och lite till vin. Därefter känner jag mig ganska färdigäten, för idag. Imorgon börjar vi allihopa om igen.
-
Antal gånger jag använt ordet "jag" i detta inlägg: 16 gånger.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback