Dag 09 - Min tro

Min tro... Jag är inskriven i kyrkan (på Åland), jag går på julgudstjänst och någon enstaka övrig gudstjänst under året. Jag tycker om kyrkan eftersom den finns till för alla, oavsett social tillhörighet, ras eller sexuell läggning (angående det senaste; jag vet att inte alla präster vill viga homosexuella, men kyrkan som samfund är inte längre emot homovigslar). Kyrkan erbjuder en gemenskap till de som är ensamma. Kyrkan är en fast och trygg punkt i samhället. Kyrkan baserar sig visserligen på bibeln med den heliga treenigheten i spetsen, men om man ser förbi denna blinda tro på något som närmast får klassas (enligt mig) som såväl övernaturligt som onaturligt så är kyrkan en fin sak. Jag tror inte på Gud, men jag tror på vikten av att eftersträva att vara godast möjligt och att älska sin nästa. Det tror jag på.
-
Antal gånger jag använt ordet "jag" i detta inlägg: 9 gånger.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback