Dag 15 - Mina drömmar (en dag försent)

Minna drömmar är för det mesta realistiska mål som jag har här i livet. Mål som jag verkligen planerar att uppfylla - såvida dessa drömmar fortfarande är mina drömmar när de blir aktuella. Om ni förstår hur jag tänker?
-
Drömmar kan delas upp i olika grupper anser jag. Det finns drömmar som man önskar uppfylla samma dag, det finns drömmar man önskar uppfylla inom några dagar, det finns drömmar man önskar uppfylla innan ett visst datum, det finns drömmar man önskar uppfylla när man är äldre och det finns drömmar man helt enkelt bara vill uppfylla - oavsett när det sker.
-
De drömmar jag har som jag önskar uppfylla den närmsta tiden är enkla. Jag drömmer om en lyckad middag imorgon med Sandra och Marcus som middagsgäster. Jag drömmer om en mysig helg tillsammans med mina småsystrar Fanny och Frida som kommer på besök i helgen. Jag drömmer om att vår julklapp till mormor och morfar blir lika bra som jag föreställer mig. Jag drömmer om att tentaresultatet från C2:an ska överraska mig positivt. Jag drömmer om ett avslappnat jullov. Jag drömmer, givetvis, om fina julklappar!
-
Sedan har jag drömmar som sträcker sig längre fram i tiden. Jag drömmer om ett friskt, lyckligt och långt liv tillsammans med Adam. Jag drömmer om ett vackert hus. Jag drömmer om att en vacker dag bilda familj. Jag drömmer om att göra karriär. Jag drömmer om att genomföra en 10 km lång löpartävling. Jag drömmer om att vara respekterad inom det yrkesområde jag valt. Jag drömmer om att engagera mig politiskt. Jag drömmer om att hoppa fallskärm. Jag drömmer om att hoppa bungee jump. Jag drömmer om att få ha kvar min familj så länge som möjligt. Jag drömmer om att bli ekonomiskt oberoende. Jag drömmer om att besöka alla världsdelar. Jag drömmer om att bli en lycklig pensionär som ser tillbaka på livet med ett leende. Jag drömmer om fred på jorden och en välfärd för alla.
-
Som ni ser drömmer jag om väldigt mycket, men 90% av allt jag drömmer om planerar jag att kämpa för med allt vad jag har. Och jag tror på mig själv. Jag ska uppfylla mina drömmar!
-
Totalt antal gånger jag använt ordet "jag" i detta inlägg: 37 gånger.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback