Dag 20 - Den här månaden

Den här månaden, december, är den enskilt bästa månaden under året. Visserligen himla mörkt och kallt för det mesta, men samtidigt älskar jag värmen och kärleken som den här månaden för med sig. Som ni redan fått veta älskar jag julen, mer än ett litet barn. Det var länge tack vare mig som vi fortsatte ha jultomte på julafton (trots att jag har småsystrar som är fem år yngre och borde vara de som är intresserade av en fysisk jultomte), bara för att nämna ett exempel. Men varför gillar jag den här månaden så mycket då? Ja, dels är det ju för att julafton äger rum. Jag älskar att få julklappar, men på senare år har jag också förstått tjusningen med att ge julklappar också. Vilket ju bara gör hela det här med julen ännu finare! Jag gillar traditionen med att man tänder ett ljus till för varje adventssöndag som går. Jag gillar julkalendern som räknar ner dagarna till den alltid lika fina julaftonen. Jag gillar julsångerna, för de förenar gammal som ung. Jag gillar att alla ler lite mera och är lite extra kärleksfulla i december, trots att mörkret är kompakt och det fortfarande är länge kvar till den (av många) efterlängtade sommaren. Jag gillar't helt enkelt.
-
Totalt antal gånger jag använt ordet "jag" i detta inlägg: 13 gånger.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback