Dag 26 - En rädsla

Det enda jag är riktigt rädd för, det är att förlora någon som står mig nära genom någon plötslig händelse. Jag är inte rädd för döden i sig, döden kommer oavsett om vi vill det eller inte. Men om någon rycks ifrån en genom en olyckshändelse så tror jag att döden drabbar en mycket, mycket hårdare. Personer som är gamla har hunnit leva länge och gjort något bra av sitt liv och då är döden en naturlig följd. Men personer som dör för tidigt, huj, det är obehagligt att tänka  sig att det kan hända vem som helst, när som helst.
-
Totalt antal gånger jag använt ordet "jag" i detta inlägg: 5 gånger.

Kommentarer
Postat av: Tinca

Lilla vän, du har så rätt. Av erfarenhet kan jag säga att oavsett ålder så är man aldrig beredd - fast man vet. Morfar var 103 år och förnuftet säger att det är få förunnat att leva så länge o dessutom vara frisk, pappa var bara 66 när han hasta la vista blev en ängel. Att förlora en riktigt ung anhörig har jag hittills sluppit men jag har lärt mig att älska, berätta för dem jag älskar att jag gör det och sen bara hänga med :-) . Stor kram

2010-12-27 @ 18:57:46

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback