Jogging i snön

Promenaden blev en joggingrunda i skogen. Vad jag kan minnas är det här min första joggingtur med riklig snömängd på marken - i hela mitt liv. Jag tyckte inte att snön i sig utgjorde något större problem, det krävdes bara lite mera fokus på att hålla balansen (vilket ju bara är positivt, då får man träna flera muskler!). Däremot har jag lite svårt att få till andningen på ett bra sätt. Jag vill andas in genom näsan och ut genom munnen, men det kräver i princip all min koncentration för att jag ska få det att lyckas. Kanske det blir lättare ju oftare man tränar att andas rätt? Hur som helst, min förhoppning är att jag ska kunna fortsätta ge mig ut på joggingturer under hela vintern.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback