Märkligt hur humöret fungerar

Igår var jag hopplöst håglös. Idag är jag istället hoppfull! Det är konstigt med mig, vanligtvis är jag väldigt stabil och jämn i mitt humör. Jag kan bli sur och besviken, men det lägger sig väldigt fort och jag brusar aldrig upp utan anledning. För det mesta går jag faktiskt runt och är allmänt glad och nöjd med allting. (Jag vet att ni som känner mig bra mest kommer ihåg mina extrema humörsvängningar från tonåren, men jag har faktiskt förändrats. Mognat?) Men så fort det närmar sig en tenta blir jag så extremt ångestfylld och eftersom det här är en mycket ovanlig känsla hos mig så vet jag inte hur jag ska hantera det. Därför är humöret på toppen vissa dagar och helt i botten andra dagar. Märkligt! Vanligtvis bryr jag mig aldrig om saker som kanske andra människor får ångest av. Visa sig naken i omklädningsrummet på gymmet? Inga problem. Hålla presentation inför klassen? Inga problem. Tentaplugga? Ångest!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback