Det här känns inte riktigt bra

Idag hämtade jag ut min familjerättstenta (i kopia) för att kunna jämföra med svarsmallen och eventuellt begära omprövning av betyget. Men hittills har jag inte ens kollat på min egen tenta, än mindre på svarsmallen. Det här innebär ångest för mig. Att svart på vitt se vad jag har gjort fel och hur det egentligen skulle ha varit. Helst av allt skulle jag vilja få några poäng till, för att då få ett slutvitsord som landar på Ab (det högsta). Men jag är även väldigt villig att försöka få bort några poäng, så att jag blir underkänd. Då kan jag skriva om familjerätten och förhoppningsvis prestera bättre. Men jag vet inte hur lätt det är att övertala lärarna att plocka bort poäng från tentan. Hur som helst, det jag ville ha sagt är att det här är en stor prövning för mig själv. Att få se hur felaktiga mina svar verkligen blev. Lite lätt ångest.

Kommentarer
Postat av: Christine

Så sjukt system egentligen att du hade kunnat tjäna på att skriva sämre än du gjorde... hoppas du hittar några poäng extra att få!


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback