Fångad i ögonblicket

Morgonen här har gått åt till att plocka och fixa här hemma, plus att jag låg och läste en stund. Jag läser en otroligt intressant, och politiskt viktig, bok just nu. Gellert Tamas - De apatiska. Den handlar om hur myndigheterna i Sverige behandlar flyktingbarn och -familjer där barnet är apatiskt. Många svenska myndigheter hävdar att det är vanligt att föräldrarna manipulerar sina barn till att spela apatiska, för att få uppehållstillstånd i Sverige. Något som författaren till boken hävdar att inte är en sanning. Intressant!
-
Strax ska jag gå och hämta ut postpaketet och sedan blir det gymmet. Jag är riktigt peppad för hårdträning idag!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag läser också Gellert Tamas:) Fast om Lasermannen. Mycket intressant, mycket bra författare:)

2010-02-24 @ 15:50:57

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback