Stipendieansökan

Seminariet idag blev inställt på grund av sjukdom. Trist, jag hade ändå sett fram emot det. Jag tycker att statsrätten är väldigt intressant! Men hittills har jag utnyttjat den vunna tiden på ett bra sätt, nämligen genom att skriva och skicka in en stipendieansökan till Ålandsbanken. Det som skulle göras var att skriva en framtidsvision om det digitala bankkontoret, och jag bara spottade ur mig (enligt mig) fantastiska idéer. Som om jag var värsta entreprenören! Dessutom skulle man beskriva sina studie- och yrkesplaner, vilket jag verkligen gjorde. Jag tappade bort mig själv när tankarna flög iväg i dagdrömmandet. Åh vad jag älskar att tänka på framtiden! Hoppas verkligen att mina storslagna planer också blir verklighet. För jag vet att jag kan och jag vet definitivt att jag vill. Nu är det bara att se till att de kommande betygen är tipptopp. Det kändes lite dumt att bifoga studieintyget där jag har fått BA (näst högsta) i de två kurserna som har varit, och beskriva mina framtidsplaner utgående från att jag - ungefär - är bäst i världen. Det ska bli spännande att se om jag lyckas få ett stipendium eller inte, det skulle vara väldigt roligt om jag fick ett. Men samtidigt vet jag att det finns så många andra duktiga åländska ungdomar, så det är inte konstigt om de väljer några andra!
-
Nu ska jag fortsätta vara effektiv, och beta av några till punkter på min att-göra-lista.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback