Ett sätt att spara några slantar

Ett av mina nyårslöften var att inte lägga ut så mycket pengar på tjejtidningar. Därför har jag bestämt mig för att de enda tidningar jag läser är de som landar i min postlåda. På så sätt får jag betala en engångssumma nu när jag har pengar och utgifterna per månad blir på så vis mindre. Jag vet även att den sammanlagda utgiften för prenumerationerna blir ungefär hälften av vad jag skulle betalat i butik. Därför har jag nu en prenumeration på Chic (tack mamma för att jag fick den förnyad i år igen!) och så tecknade jag en ny helårsprenumeration på Glamour idag. Jag avslutade även min tillsvidareprenumeration på ELLE. För jag vill inte betala en faktura med varje nummer som landar i postlådan (då försvinner ju grundtanken, se ovan). Eventuellt kommer jag att teckna en helårsprenumeration på ELLE också, får se lite hur det känns. Faktum är att tjejtidningarna är en av få lyxinslag i min vardag, så det känns som att jag borde unna mig dem. Men jag ska tänka efter lite!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Klokt att tänka igenom ekonomin.Den är ju inte alltid så god som efter julen! Jag för min del tycker att det känns mera lyxigt att någon gång ibland köpa en tidning än att det dimper ner regelbundet.

2010-01-12 @ 10:02:58

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback