Konsten att göra ingenting

Åh vad mysigt det var igår att för det första kunna slappna av. Äntligen var Adam och jag på samma ställe, så vi slapp sakna varandra. Och dessutom behövde jag inte tänka på skolan. Först åt vi middag och sedan satt vi och pratade hur länge som helst. Efter det hade vi Paradise Hotel-maraton. Vi började på första avsnittet på säsong 1 och kollade oss framåt. Vid 3-tiden kunde jag inte hålla mig vaken längre, så då blev det natt för oss. Imorse vaknade jag redan klockan 8, av rädsla för att husvärden skulle komma instövlandes (han har alltså tillåtelse från oss att gå in med egen nyckel för att fixa duschslangen). Men han dök inte upp och jag är lite smått irriterad på att han inte får något gjort (så känns det i alla fall för oss).

Nåja, idag har det varit lugnt. Vi har diskat, sorterat tvätt och planerat maten för inkommande vecka. Om två timmar är det dags för att börja tvätta och i övrigt har vi inte några större planer för dagen. Skönt att bara kunna koppla av innan vardagen verkligen kör igång på riktigt. Nu ska jag lägga mig på sängen och läsa tjejtidningar som samlats på hög medan jag har tentapluggat.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback