Varför är det så svårt?

Nu är förmiddagspasset avklarat och jag har bara cirka 25 sidor kvar i Äktenskap, Samboende och Partnerskap. Troligen kommer jag hinna med allt jag har tänkt mig idag. Skönt att veta!

Mindre skönt var att laga lunch. För jag var ganska hungrig, men samtidigt avskyr jag att laga mat till bara mig. Men eftersom kylskåpet inte bjöd på något enkelt och mättande så bestämde jag mig för att koka lite mannagrynsgröt. I samma stund som jag bestämde mig så blev jag grymt sugen på gröten. Sagt och gjort måttade jag upp mjölken i kastrullen och lade den på spisen. I samma stund blev jag kissnödig, så jag tänkte att jag hinner gå på toa innan plattan blivit varm. Trodde jag ja, bränt av bara tusan blev det. Men så tänkte jag att om jag inte rör ända ner i botten så kanske resten av gröten klarar sig och går att äta. Sagt och gjort hällde jag upp gröten i skålen, strödde över socker och kanel och hällde mjölk på toppen. Nam, nu kurrade det i magen! Så tog jag första skeden. Och sedan spottade jag tillbaka det i skålen. Nu har jag ätit tre knäckebröd och känner mig bitter.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback