En lång text om en lång dag

Dagen har varit lång. Först var det alltså buss och båt som gällde för att komma hem till ön. Väl hemma var det bara att fräscha upp sig och sedan gå på två olika studentbjudningar (himla trevliga båda två!) för att sedan lämpa av Adam hemma hos honom och därefter köra bil för första gången på typ hundra år (det gick bra). Väl hemma började jag packa upp, fick helvetesont i ryggen (igen!), tog värkmedicin och fortsatte. Orsaken till att det tar evigheter att packa upp, är för att jag samtidigt måste slänga en massa skräp som samlats i det här rummet under årens gång. Det är alltså min äldsta syster Jennys gamla rum, som sedan blev Fannys rum och som därefter blev Jennys rum igen och som numera då alltså är mitt rum (rummet är minst och det sämsta i huset, och eftersom jag är mest sällan på Åland så tillföll det mig).
-
En bra sak med det här rummet just nu - det är att det har förgyllts med, vad jag tror är, husets skönaste säng! Mamma förberedde mig igår på att en överraskning väntade. Väldigt förbryllad funderade jag på vad sjutton det kan vara för en överraskning. Jag kom fram till att det kunde vara allt från en negativ överraskning i stil med: "vi har fått en vattenläcka, du har inget sovrum i sommar", till något positivt i stil med någon pryl eller så. Och när Adam och jag klev in genom dörren såg vi direkt vad överraskningen var. En stor och ståtlig - och superhög - 140 cm bred säng står i mitt lilla, lilla rum! JIPPII!! Nu slipper vi slåss om de 90 cm som vi tidigare hade till vårt förfogande. Tack mamma och Mika (jag återkommer med rapport imorgon om hur gott jag har sovit i denna säng)!
-
Resten av kvällen har jag spenderat framför TVn.

Kommentarer
Postat av: Christine

Oh, gud vad skönt att du slapp det där problemet med den alltför lilla sängen! :D Hoppas ryggen har blivit bättre också. Kram!


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback