Och den röda tråden är vilken?

Ofta när jag kommer på bloggidéer så formar de sig på engelska i mitt huvud. Men eftersom jag egentligen är lite emot att använda ett blandat språk - och för att det skulle kännas för dumt att skriva ett helt inlägg på engelska - så försöker jag omvandla inläggen till svenska. Och då faller ju oftast den snygga inledningen, den roliga formuleringen eller den häftiga poängen helt. Därför blir min blogg en vardagsblogg. Vilket är vad detta inlägg skulle handla om från början. Jag känner att det är berättigat med en varning här och nu; för på fredag har jag tenta och fram tills dess blir det tentaplugg. Men tro inte att jag för den skull lämnar bloggen åt sitt öde - nej, givetvis kommer jag uppdatera. Problemet är bara det att jag kommer skriva i princip uteslutande om mitt pluggande och om det jag pluggar (statsrätt). Och det är inte intressant att läsa om. Jag vet. Får jag skriva tråkiga inlägg i en vecka om jag lovar att sedan skriva något roligt, eller i alla fall intressant, igen?
-
Och nej, jag minns inte längre vad det var jag tänkt skriva på engelska i det här inlägget. Men något var det!

Kommentarer
Postat av: Christine

Pluggande ska förträngas, skriv om curling istället! :D


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback