Lätt(are)

För sju veckor sedan inledde jag GI-metoden. Min förhoppning var att känna mig sundare och, givetvis, gå ner i vikt. Nu har jag gått ner 9,5 kg totalt och tänker fortsätta med den strängaste GI-fasen (fas ett) åtminstone en vecka till. Jag har fortfarande en hel del kilon att tappa, men när jag har gått ner cirka 10 kg ska jag gå över till fas två som är mera långsiktig och har en viktnedgång på cirka 0,5 kg per vecka. Just idag, när jag konstaterat att två kilo försvunnit från min kropp senaste veckan, känns det som att jag skulle kunna fortsätta vara i fas ett för evigt. Det är en otrolig tillfredsställelse att verkligen se resultat. När Adam kommer hem ska han få ta mina mått på kroppen, så får jag se om jag har minskat i centimetrar också (jag tar kroppsmåtten ungefär en gång i månaden).

Kommentarer
Postat av: Julia

Du är riktigt duktig :) Heja Julia! :D

Postat av: ulla

Jätteduktigt! Jag tror jag måste konsultera dej när du kommer hem i sommar, för det gör du väl!

2010-05-03 @ 18:43:51
Postat av: mamma

Fantastiskt bra Julia! Jag tror att jag glömde säga det i helgen när du var hemma men det märktes stor skillnad på bara två veckor! Med den här takten känner jag väl knappt igen dig i juni. Puss och kram

2010-05-03 @ 19:27:42
Postat av: Agneta

Du är så duktig! Och målmedveten! :-)

2010-05-04 @ 21:26:27
Postat av: Agneta

Du är så duktig och målmedveten. Bra jobbat!

2010-05-04 @ 21:27:35
Postat av: Yasmine

Gud vad du är duktig! Jag känner mig helt inspirerad nu! Jag gick nämligen upp nästan 10kg under år 2008 men har nu hållit min vikt men jag skulle gärna gå ner till vad jag vägde förr! Nu är jag riktigt intresserad av hur du lyckats så bra, jag läser bara din blogg sporadiskt men nu tror jag att jag måste gå igenom inlägg för inlägg! :D



Tack för inspirationen!

2010-05-08 @ 11:32:28
URL: http://yasmineblom.blogg.se/

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback