Reflektioner; träning

Förra veckan hade jag alltså ett träningsschema där jag varje dag hade någon form av träning inplanerad. Jag följde detta till punkt och pricka (nej, förlåt, nu ljög jag - stretchningen igår blev aldrig av pga pollenallergin). Samtidigt som jag tränade varje dag följde jag fortsättningsvis GI-metodens första fas. Vilket jag har gjort i elva veckor nu (hjälp, vad länge!). För att orka träna ordentligt kräver kroppen kolhydrater. För att återhämta sig vill kroppen gärna ha kolhydrater. Från mig fick den inte några kolhydrater. Detta resulterade i att jag varit ganska trött. Dock var både onsdagen och söndagen väldigt lugna i träningshänseende, så då hann kroppen pusta ut en sväng. Ett misstag jag gjorde var att träna låren varje dag. Och när återhämtningen inte är som den brukar, så blev låren rätt slutkörda. Idag har jag världens träningsvärk i såväl mage som lår.
-
Men är jag nöjd då? Ja, det är jag. Jag rörde på mig varje dag. Kroppen fick utmaning varje dag. Jag märkte redan mot slutet av veckan att t.ex. magmusklerna blivit starkare (jag orkade stå i plankan längre och längre tid) och konditionen bättre (en halvtimme intervaller på löpbandet, nemas problemas!). Däremot är jag väl inte helt nöjd med två saker. Ett: jag hade ingen extra energi till något alls. Två: jag borde verkligen inte ha låtit mig själv vara utan allergimedicin, det var obehagligt att må som jag gjorde igår och i förrgår.
-
Nu ska jag strax skriva ihop ett träningsschema för den här veckan.

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback