Allt kan prövas i domstol, typ.

Gud vilka knasiga rättsfall jag läser idag. Först läste jag alltså ett rättsfall om en travhäst som dog under träning hos en inhyrd travtränare. Därefter läste jag ett till rättsfall om en travhäst som fick avlivas efter att ha gått i en förhållandevis liten hage tillsammans med en annan häst hos travtränaren. Och nyss läste jag ett rättsfall om en ung kvinna som blivit utlovad en porsche av en man medan deras en vecka långa "förhållande" varade och kvinnan ville nu alltså få porschen (eller värdet av den) trots att det så kallade förhållandet avslutats.
-
Vart är världen på väg? I och för sig rätt gamla rättsfall, så kanske man kan hoppas på att världen blivit lite förnuftigare numera?

Kommentarer
Postat av: Christine

Hahah jag älskar dom där rättsfallen! Det är ju bara med juridiskt språkbruk som det inte är försumligt att pressa en häst så hårt att den tappar all hjärnförmåga, springer ner för ett stup och bryter nacken.. HELT normal träning. Inte försumligt säger HD, extremt klantigt säger nog en majoritet av befolkningen..



Men vad gäller Porschen, vadå, jag skulle också ta en chansning och dra det till domstol om det fanns en liten chans att jag kom över en sån! Vet du hur snygga Porsche det finns!? ;) Har du sisådär 1,5 miljoner över så skulle jag rekommendera en...


Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback