Bara för mig

Ja, man kan ju fråga sig hur det egentligen kommer sig att jag köpte en ny mobil nu mitt i allt även fast min gamla telefon är väldigt bra och modern. Det enkla svaret är att det var min belöning till mig själv för att jag har gått ner minst 20 kg sedan jag började med GI i våras. Jag tror att det är viktigt med belöningar och för mig var en telefon ett väldigt bra alternativ! Jag hade väldigt gärna gått på lyxrestaurang med Adam, men det känns som en väldigt märklig belöning för viktnedgång... Och nya kläder är förstås alltid en bra belöning till sig själv, men eftersom jag fortfarande vill gå ner ungefär 10 kg till så är det ingen idé att köpa nya fina kläder som belöning - om dom ändå blir för stora så småningom. Så det blev en ny telefon. För det är jag värd!

Kommentarer
Postat av: Christine

Klart du är värd det, du har varit så sjukt duktig med hela GI-projektet att jag är nästintill stum av beundran!

Postat av: Malin

Ja, belöningar är viktigt då det ofta är själva motivationen. Bra jobbat :)

2010-09-03 @ 23:18:32
URL: http://malinbs.wordpress.com/

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback