Inte den mest positiva idag

Då har vi måndag här i Stockholm. Jag kan gissa mig till att det även är måndag på några fler orter. Kanske till och med i några andra länder också!
-
Jag avskyr att läsa bloggar där blogginnehavaren bara klagar och är missnöjd. Där livet suger i största allmänhet och bloggarens liv i synnerhet. Men just nu suger det att vara Julia Lindfors. Därför ber jag om ursäkt för mina extremt negativa förkylningsinlägg. Och än tycks det inte vara slut på detta.
-
I natt vaknade jag, återigen, runt fyra och kunde inte somna om. Den här gången på grund av att jag hostade konstant. Så jag tog mina tre kuddar under armen, staplade dessa mot soffans armstöd och somnade (tillslut) om sittandes. Sovsittandes drömde jag att mormor och morfar ägde en postcentral och att de sålde födelsedagskort. Så jag köpte ett jättefint kort som Adam skulle få imorgon när han fyller år. Dessutom kom det några byggare till oss och renoverade om hela vår lägenhet, som förövrigt var en takvåning - inte en sutterängvåning, för att se till att radonhalten minskade i vår lägenhet.
-
Vad jag ska göra idag? Sitta hemma och vänta på att det kommer några människor och tätar socklar och rör i vår lägenhet, för att minska radonhalten. Och så ska jag ta mig iväg och köpa ett grattiskort till Adam. Känns ju trist att göra precis samma saker som jag redan gjorde i sömnen. Dubbelarbete, suck!

Kommentarer

Skriv dina åsikter här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:

Hemsida:

Dina åsikter:

Trackback